‘Kom en zie’ is een weg van ontmoeting, onderricht, uitwisseling en gebed rond
het thema roeping. Het programma bestaat uit een maandelijkse bijeenkomst, een
wekelijks uur van onderscheiding, dagelijks gebed en persoonlijke begeleiding. Het
initiatief staat onder leiding van rector Jeroen de Wit en de begeleiding wordt door
enkele priesters en diakens gedaan.
Het bestaat uit:
• Een maandelijkse ontmoeting op het Grootseminarie om samen te bidden,
te eten, te luisteren en te delen van 17.30 tot 21.00 uur.
• Een wekelijks uur van gebed aan de hand van een Bijbeltekst en vragen om
open te (leren) staan voor Gods stem. Tijd en plaats plan je zelf.
• Persoonlijke begeleiding door een priester of diaken van het bisdom Haarlem-
Amsterdam (persoonlijk of online), die als tochtgenoot met je meeloopt.
De avonden zien er als volgt uit:
17.30 uur Eucharistische aanbidding en vespers
18.30 uur Maaltijd
19.15 uur Inleiding en gesprek
De eerste avond zal zijn op dinsdag 22 september en daarna iedere maand t/m mei
(voor de data zie www.willibrordseminarie.nl of www.bonifatiusinstituut.nl).
Om te bidden
Denk je dat ‘Kom en zie’ iets voor je is? Praat er dan over met iemand die jou goed
kent. Ga erover in gesprek met je pastoor of een ander geestelijk leidsman. En leg
het in gebed voor aan God.
Tot U in den hoge richt ik mijn geest,
tot U, Heer mijn God.
Wijs mij uw wegen,
Heer, leer mij uw paden kennen.
Leid mij volgens uw woord,
want Gij zijt mijn God en Verlosser.
(uit Psalm 25)
Voor meer informatie en aanmelding
Rector Jeroen de Wit (tel: 06-40125490 of e-mail: rector@willibrordseminarie.nl)
Meld je aan voor 10 september 2026.
Dit jaar wordt aangeboden door het bisdom Haarlem-Amsterdam in samenwerking
met het Grootseminarie St. Willibrord en het Bonifatiusinstituut. Er zijn geen kosten
aan verbonden.
